Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015

Στέκι Αλληλεγγύης στην Παλλήνη:2η Αντιρατσιστική Γιορτή

19.30 Συζήτηση με θέμα: Αντιθέσεις και μαρτυρίες σε σχέση με την Μετανάστευση και την Προσφυγιά με τους: Γιάννη Τσίρμπα (συγγραφέα, πολιτικό επιστήμονα), Λαφαζάνη Όλγα (κοινωνική γεωγράφο, μέλος του Δικτύου για τα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα) και Εκπρόσωπο των προσφύγων από τη Συρία. Παρεμβάσεις θα κάνουν μετανάστες από την Αλβανία, το Πακιστάν, την Αίγυπτό και την Ερυθραία.

Στο χώρο θα λειτουργούν: έκθεση φωτογραφίας και προβολή video με θέμα «περνώντας τα σύνορα», «γειτονιές» που θα φιλοξενούν μεταναστευτικές κοινότητες, κινήματα πόλης και αλληλεγγύης της περιοχή μας, συλλογικότητες της εκπαίδευσης, αντιφασιστικά κινήματα, εργαζόμενους, τη ΒΙΟΜΕ.

Πολυεθνικό Φαγητό απο τις κοινότητες μεταναστών, σουβλάκια απο την ομάδα "ψησταριές σε δράση" και ποτά στο καλύτερο αυτοσχέδιο μπαρ της πόλης.

Μουσική και χορός από αφρικανικά, κουρδικά και ελληνικά συγκροτήματα.

Η εκδήλωση γίνεται στα πλαίσια του 19ου Αντιρατσιστικού Φεστιβάλ (03-05 Ιουλίου, Πανεπιστημιούπολη Ιλίσια) τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν θα χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση των Σύρων προσφύγων - refugeesGR και του Ουαλίντ ο οποίος θα παρευρίσκεται. Συγκεντρώνουμε, επίσης, βρεφικό γάλα, πάνες, παιδικά ρούχα και παιχνίδια.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

Πάνω από 14 εκατ. ευρώ θα κοστίσει η κακοδιαχείριση των αστικών λυμάτων

 

Την 1η Ιουλίου η Ελλάδα στο ακροατήριο του Ευρωδικαστηρίου

Πάνω από 14 εκατ. ευρώ θα κοστίσει η κακοδιαχείριση των αστικών λυμάτων

2000050413:3004/05/2000 ΕΣΤΛΥΜΜΑΤΑ ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ.ΜΑΚΡΙΔΗΣ.ΠΘΕΣ/ΝΙΚΗ GRE Στιγμιότυπο απο τα λύμματα που έχουν μαζευτεί στον Θερμαϊκό στην παλιά παραλία της Θεσσαλονίκης. \ape\Upload\photos.txt\GRE04134441 }

 
Περισσότερα από 14 εκατ. ευρώ θα κοστίσει στην Ελλάδα η κακοδιαχείριση των αστικών λυμάτων. Η υπόθεση θα τεθεί την 1η Ιουλίου στο Ακροατήριο του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ), καθώς ακόμη και σήμερα υπάρχουν περιοχές της χώρας που... στέλνουν τα λύματά τους σε χειμάρρους, ρέματα, ποτάμια, λίμνες, θάλασσα.
Η απουσία αποχετευτικών δικτύων και βιολογικών καθαρισμών χάρισαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μια ευρωκαταδίκη το 2007. Η ελληνική πολιτεία όμως δεν συμμορφώθηκε με εκείνη την απόφαση και έτσι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την έσυρε για δεύτερη φορά στο ευρωπαϊκό δικαστήριο το 2013, ζητώντας από τη χώρα μας περισσότερα από 14 εκατ. ευρώ και επιπλέον 47.462 ευρώ για κάθε ημέρα που θα περνά από την έκδοση της δεύτερης καταδικαστικής απόφασης του Ευρωδικαστηρίου ως τη λειτουργία των μονάδων επεξεργασίας.
Ωστόσο, για να λειτουργήσουν οι συγκεκριμένες μονάδες θα πρέπει πρώτα να κατασκευαστούν και ορισμένες από αυτές, όπως το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Βορείων Μεσογείων που έχει κολλήσει, καθώς οι τοπικές αρχές εδώ και χρόνια δεν δέχονται την προτεινόμενη λύση του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
 
Για την ιστορία
Με απόφαση της 25ης Οκτωβρίου 2007 (υπόθεση C-440/06) το Δικαστήριο καταδίκασε την Ελλάδα για παράβαση της οδηγίας 91/271/ΕΟΚ για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων. Συγκεκριμένα η χώρα μας, μη μεριμνώντας ώστε οι οικισμοί της Αρτέμιδας, της Χρυσούπολης, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου Κρήτης, της Κατερίνης, του Κορωπίου, της Λευκίμμης, του Λιτόχωρου Πιερίας, των Μαλίων, του Μαρκόπουλου, των Μεγάρων, της Νέας Κυδωνίας Κρήτης, της Ναυπάκτου, της Νέας Μάκρης, της Παροικιάς Πάρου, του Πόρου - Γαλατά, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης (τουριστική ζώνη), της Τρίπολης, της Ζακύνθου και της Αλεξάνδρειας Ημαθίας, της Έδεσσας και της Καλύμνου να διαθέτουν, κατά περίπτωση, δίκτυα αποχέτευσης και/ή συστήματα επεξεργασίας των αστικών λυμάτων, ανταποκρινόμενα στις επιταγές της οδηγίας, παρέβη τις υποχρεώσεις της.
Κατόπιν πολλαπλών επιστολών που αντηλλάγησαν μεταξύ Επιτροπής και Ελλάδας, με τις οποίες υποβλήθηκαν παρατηρήσεις για την εξέλιξη των εργασιών, η Επιτροπή κατέληξε ότι έξι και πλέον χρόνια μετά την απόφαση της 25ης Οκτωβρίου 2007 η Ελλάδα δεν έχει λάβει ακόμα όλα τα αναγκαία μέτρα που απαιτούνται για την εκτέλεση της απόφασης του δικαστηρίου σε αρκετές από τις περιοχές που αναφέρονταν στην υπόθεση.
Η Επιτροπή ζητεί σήμερα από το δικαστήριο να διαπιστώσει ότι η Ελλάδα δεν συμμορφώθηκε και να τη διατάξει να καταβάλει στην Επιτροπή μια προτεινόμενη χρηματική ποινή ύψους 47.462,40 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης εκτέλεσης της απόφασης, όπως επίσης και το ημερήσιο κατ' αποκοπή ποσό των 5.191,20 ευρώ ανά ημέρα, από την ημέρα έκδοσης της απόφασης του 2007 ως την ημερομηνία που θα εκδοθεί η απόφαση στην παρούσα υπόθεση ή την ημερομηνία εκτέλεσης της απόφασης C-440/06 εάν επέλθει νωρίτερα.
 
Πηγή:Το Βήμα

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Διαχείρηση απορριμμάτων:Οι άξονες πολιτικής του νέου ΕΣΔΑ

Στους δήμους μεταφέρεται η ευθύνη για τη διαχείριση απορριμμάτων, όπως τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννης Τσιρώνης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) που έχει τεθεί σε διαβούλευση.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε ο κ. Τσιρώνης, και προκειμένου να εναρμονιστούν τα Περιφερειακά Σχέδια Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) με το νέο Εθνικό Σχέδιο  «επανεξετάζονται και αναστέλλονται όλοι οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ» για τα απορρίμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό οι α΄ βάθμιοι ΟΤΑ  αναλαμβάνουν την εκπόνηση τοπικών δημοτικών σχεδίων διαχείρισης των αποβλήτων στα όρια κάθε δήμου, δίνοντας έμφαση στη διαλογή από την πηγή των ανακυκλώσιμων υλικών.
Συγκεκριμένα, στόχος είναι τα κατά κεφαλή παραγόμενα απόβλητα να έχουν μειωθεί δραστικά έως το 2020. Αυτό θα επιτευχθεί με την επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση (με χωριστή συλλογή ανακυκλώσιμων-βιοαποβλήτων) κατά 50% των αστικών απορριμμάτων (ΑΣΑ). Όταν θα έχουν εξαντληθεί τα περιθώρια κάθε άλλου είδους ανάκτησης, συμπληρωματική μορφή διαχείρισης θα αποτελεί η ανάκτηση ενέργειας από απόβλητα. Η υγειονομική ταφή απορριμμάτων θα αποτελεί την τελευταία επιλογή και θα περιοριστεί σε λιγότερο από το 30% του συνόλου των αστικών απορριμμάτων.

Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

Δείγματα αλλαγής πολιτικής στην Τοπική Αυτοδιοίκηση



 

Μετά τη μνημονιακή πενταετία που περιόρισε την Αυτοδιοίκηση σε ρόλο φτωχού συγγενή του κράτους με ελάχιστους πόρους (οικονομικούς και ανθρώπινους), τα πρώτα δείγματα εφαρμοσμένης πολιτικής για την Αυτοδιοίκηση της νέας κυβέρνησης είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά.
Πέρα από το Νομοσχέδιο για την Ανθρωπιστική Κρίση, που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά και ανακουφιστικά πολλών δράσεων των Δήμων, έγινε δεκτή από την κυβέρνηση η πρόταση της ΚΕΔΕ και εισήχθησαν στις ρυθμίσεις των 100 δόσεων οι οφειλές προς ΟΤΑ, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς για τις πολεοδομικές επεκτάσεις. Η ρύθμιση αυτή θα εισφέρει ένεση ρευστότητας στους Δήμους, από έσοδα που είχαν «ξεγράψει», και θα δώσει ανάσα ζωής σε πολλούς πολίτες και επαγγελματίες, που είχαν βρεθεί σε αδιέξοδο και δεν μπορούσαν να καλύψουν εφ άπαξ τις οφειλές τους στους Δήμους. Σε Δήμους, όπου υπάρχουν μεγάλες οφειλές σε εισφορές λόγω επέκτασης, η  ρύθμιση ήταν «μάνα εξ ουρανού» για τους δημότες.
Όμως οι ουσιαστικές πρώτες τομές στη λειτουργία του κράτους περιλαμβάνονται στον πρόσφατο Νόμο «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπιστώσαμε να γίνονται πλέον πράξη πολλές από τις προτάσεις της παράταξής μας, που αποτελούσαν διεκδικήσεις και των εργαζομένων αλλά και όλων των προοδευτικών φορέων της Αυτοδιοίκησης. Ο Νόμος 4325/15 κάνει ένα πρώτο και αποφασιστικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό του δημόσιου τομέα, για την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας της διοίκησης, την εξυπηρέτηση σε ισότιμη και διαφανή βάση των πολιτών και την διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων στο Δημόσιο και την τοπική αυτοδιοίκηση, αποκαθιστώντας παράλληλα αδικίες των μνημονιακών πολιτικών που υλοποίησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Ο νόμος 4325/15 συμβάλλει στον εκδημοκρατισμό του Δημόσιου τομέα με μέτρα όπως:
-        Απαγόρευση της πολιτικής επιστράτευσης των εργαζομένων στις απεργίες.
-        Εξορθολογισμός του πειθαρχικού δικαίου και περιορισμός της αργίας.
-        Συμμετοχή των εργαζομένων στα πειθαρχικά συμβούλια.
-        Επέκταση των δικαιωμάτων των πολιτών/δημοτών και υπαλλήλων και στα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α..
-        Συμμετοχή των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου σε διαδικασίες κινητικότητας με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις με τους μόνιμους.
-        Επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας.
-        Ουσιαστική ηλεκτρονική διακυβέρνηση και εξυπηρέτηση του πολίτη. Αναζήτηση δικαιολογητικών από τις Δημόσιες Υπηρεσίες, ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών και μέσω των ΚΕΠ, ηλεκτρονική αλληλογραφία και πρωτόκολλο στον ευρύτερο δημόσιο τομέα,  ηλεκτρονική ταυτοποίηση και μερίδα πολίτη (περιλαμβάνεται και το δημοτολόγιο), κλπ.